Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Mårtensafton

Publicerad 2011-11-10 15:59:01 i En vanlig dag,

Trots att vi är utflyttade skåningar kommer vi inte ikväll hålla fast vid den skånska traditionen med en trerätters gåsamiddag. Läste förresten att den kommer från en krögare i Stockholm som komponerade svartsoppa följt av gås och sen skånsk eblakauga.

Skåningarna själva åt lutfisk till förrätt och risgröt till efterrätt vid den tiden. I min familj har vi dock mest ätit kalkon och svartsoppan har jag aldrig smakat. Dock har vi ätit desto mer äpplekaka som kompensation!

Nu blir nästa uppehåll Barkarby för när jag provade nya, fina jackan med ryggskydd under sprack hela konceptet (inte bokstavligt!). Så nu ska jag se om jackan ska va större eller en annan liknande modell, eller om jag rentav måste va mindre själv.

Den som lever får se (och kanske äta gås ikväll...)!

Bilden är solnedgång över Strandvägen från Skeppaholmen i tisdags.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-11-14 22:05:58

Fin bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela