Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Plötsligt händer det.

Publicerad 2010-09-02 22:24:17 i En vanlig dag,


Nu har vi blivit hemmastadda på riktigt efter två dagar hemmavid. Det är skönt att bara softa och få vila upp sig igen men det börjar bli segt att inte veta vad man ska göra av resten av dagarna. Vi är så att säga arbetslösa men har tydligen inte rätt till några statliga penningar, trist. Fredde skrev in sig hos ams idag, jag avvaktar lite. Håller tummarna att jag kan få ett jobb på egenhand, det verkar betydligt mindre komplicerat.

Gick en promenad på Ekbackarna idag bland får och skog, det var fint väder. Passade också på att köra inom däckfirman på vägen eftersom golfaratten skakat så rysligt den senaste tiden. Vi har verkligen hittat favvofirman Ljura Gummi, de är riktigt inhemska Norrköpingskillar som kan meckande och verkar göra schyssta affärer!

När bilen lyfts och däcken balanserats konstaterades att ena framdäcket helt saknade vikter, så sådana fick vi nya. En annan däckagubbe konstaterade att bakdäcken också såg sletna ut (-Ja han var en bra försäljare!). Han såg vid närmre koll att däcken var original från 95 och hade "släppt", de hade alltså lossnat från stålringen vilken syntes där det var nersletet. När jag sa att "det ju var skönt att man inte blivit stående ngnstans med trasigt däck" förklarade han att jag skulle vara glad att inte ha behövt bli akut hämtad i en vägren.... som det kan gå. När de sa att jag inte borde köra några längre sträckor på de däcken och jag konstaterade att vi ju just kört från Skåne bestämdes det att det fick bli nya, fräscha Continentaldäck (för de skillde bara 100 pix från de kinesiska sa han...)! Nu hoppas vi att de rullar ytterligare 15 år, så får vi fin valuta för pengarna!

Håll nu för allt i världen tummarna för att vi snart hittar varsitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela