Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Vintern kommer...

Publicerad 2010-10-15 21:13:11 i En vanlig dag,


Och när det blir vinter är det inte kul att vara svensk och pendare. Jag upplever allt starkare att SJ inte känns så skillade på att leverera kollektivtraffik åt folket anno 2010... :I

När Fredde kom till centralen efter att ha krigat sig in från Kista var det överfullt av folk och kö, över 200 (!) turnummer före till biljettkassan. Egentligen påverkas man ju inte så mycket av kassornas kö när det finns biljettautomater men tyvärr la den av när han klickat fram biljetten och skulle betala... När jag sedan försökte boka via nätet (ja man prövar ju alla vägar) var ALLA biljetter slut och han skulle va hemma halv tio egentligen. I denna biljettstress hann det tilltänkta tåget både komma och gå.

Vi slog våra kloka ihop, Fredde gick till SL-center och efterfrågade sydligaste stationen samtidigt som jag tog en Loka och bänkade mig bak ratten i glofen och gav mig ut på E4an norrut! Vi möttes just on time i järna dryga timmen senare, dejligt! På radion rapporterade de om 4000 påverkade resenärer som fått inställda och ombokade tåg! :D

På hemvägen bjöds jag på fredagsmiddag hos Frasse i Nyköpingsbro (och spanade på Clocks gamla bollhav som vi lekte i när vi va på Sverigesemester med husvagnen och sen fick punktering, kommer ni ihåg?!). Nu är vi hemma igen. Jag gillar verkligen Fredde, han är så bäst som man kan bli, en toppengrabb helt enkelt!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-15 22:53:37

jodå visst kommer vi ihåg den där punkteringen!! Men det löste sig trots att det var utom kontorstid. det var utanför Nyköping. Tur att det finns servicemaind bilverkstäder. Det var vi mycket tacksamma för. Skönt att ni kunde lösa Freddes hemtransport. SJ i all ära men det skall fungera! KRAM

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-16 09:02:06

Visst är han en toppenkille! O du är en toppentjej! Ha det gott i helgen kram kram =)

Postat av: Lilli de pilli

Publicerad 2010-10-26 22:05:56

Haha, jag fick läsa en gång till men när jag hittade Syftningsfelet så hade jag roligt. Hoppas bara inte Fredrik va alltför påverkad. Puss å kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela