Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Emma & Nina

Publicerad 2010-11-15 22:51:18 i En vanlig dag,

Precis som vanligt efter måndagsjobb hämtade jag Nina. Vi har ägnat oss åt fika, film, plättar och så Wii-golf såklart. Vi var båda överrens om att aktivitetsnivån var helt lagom efter dagens göromål. Jobbedagen var tuff och gick i högt tempo, men det gick nog rätt bra iallafall. Imorrgon när jag ska återhämta mig på lediga dagen, som ju är belöningen efter långhelgsjobb, ska jag varva boendesök, jobbsök, plugg och lite spring. Perfa!

Kom att tänka på några språkliga förbistringar i skånskan vs. östgötskan som uppenbarat sig då vi haft rond och jag uttryckt: "det är nog jack nellies" och "han är krattig", förvånat undrar sällskapet vad jag talar om... samma sällskap som till vardags avnänder begreppet "tjyvtjock", ja hur är man då? Snott sin sambos mat?! Låstsas fet? Visst är det rätt charmigt iaf?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela