Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Vintern rasat ut bland våra fjällar!

Publicerad 2010-03-18 20:48:03 i En vanlig dag,


Det var varit plusgrader ute i över ett dygn nu! Vintern verkar flya bort undan för undan, tecknen är flera och tydliga; gården är som en stor vattenpöl. Stans gatunät består av grusvägar (som på landet), hundbajsar kryper fram, skräp i drivor dyker upp efterhand.

När jag kom med bussen från Fimpan idag hittade jag vår 24-års kalasmenys två av tre rätter i medmera-tidningen, det såg så läckert ut (och nästan så att hälsocoachen godkänenr det)! Det lär va feta vuxenpoäng på att plocka recept ur tidningar!?

Är som bekant hemma själv till imorron, det är astrist, man hör en knappnål falla, tv´n har stått igång oavbrutet. Det är inte så inspirerande att laga mat till en (så jag lagade även två matlådor...), det är t.o.m trist att sitta vid datorn i ensamheten. Fredde kom hem för jag längtar efter dig så (men gör klart ditt skoljobb först)!  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela