Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Vilken vånda!

Publicerad 2010-03-23 18:28:37 i En vanlig dag,

Jag är åter gräsänkling när Fredde och Rasmus nu kört till Göteborg för att studera anläggning. Men de beräknas hemma igen redan imorron kväll, så jag hinner inte sakna honom!

Jag undrar vad arbetsförmedlingen är till för?! Som om man inte hade nog med bekymmer utan dem? Efter att mejlledes sökt en del sommarlobb (utan AMS) står nu erbjudandena mig upp i halsen. Och shit vilken vånda de ger! Jag vill jobba ÖVERALLT och allt är PRECIS lika intressant!
- akutmottagningserbjudandet är ju nulägets drömtjänst MEN den är i landstinget och i Norrköping... - barnakutavdelningen låter också superkul och mycket intressant och så är det på ett universitetssjukhus! MEN även det är inom landstinget och i Linköping... - Privata vårdcentralen låter som ett drömjobb med bra tider, inga helger och bra löneläge MEN det är i Norrköping.
Slutligen har jag ju val att arbeta inom Kristianstads kommun, ett fritt och självständigt jobb som är i SKÅNE och med jobb bara var FJÄRDE helg! Det känns jättebra, MEN jag vet ju också vad jag tackat nej till... Dock hoppas jag yrkeskarriären är lång och att de spännande tjänsterna kommer dugga tätt även efter sommaren och DÅ är det jag som tackar JA!

En sak som är säker; det är att jag inte kommer att kontaka AMS, för några fler jobberbjudande vill jag inte ha i nuläget! Att tacka nej känns så hårt... (men jag vet och andra sidan att jag gör det för något ännu mer attraktivt)! - Jag säger: lägg ner AMS och tjäna en slant! Nu ska jag experimentera med kålplättar i köket före studier av alkoholrelaterade leversjukdomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela