Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Köpa väska?

Publicerad 2010-03-21 23:04:05 i En vanlig dag,


När jag var typ patrullscout och ständigt tjatade om att jag ville ha en ny väska sa Pär alltid: det heter ryggsäck! Jag fick senare en superfin rygga i studentpresent av föräldrarna, en Haglöfs Topo, som var topmodern på marknaden såklart! Den traskade jag med i Grekland på Explorer belt, den fick åka på ungdomsutbyte i Ungern och på semester i Stockholm. Tyvärr höll inte det första exet utan jag fick en ny och fräsch rygga med vilken jag var på tre scoutläger, vandrade på Skåneleden med Fredde och flyttade till Stockholm med. Väskan är ju fin och bra, ser oanvänd ut, men jag känner att det är dags att gå vidare nu och hitta en som sitter ännu bättre på ryggen! Annons ligger alltså ute på utsidan.se och blocket.se, kolla och lägg gärna ett bud, det är förhandlingsbart! Själv tycker jag idén att sälja en väska (ryggsäck) och köpa en är genialisk, då kostar det ju inget (om de är lika dyra...), Fredde får inget argument för att jag bara köper och köper och väskan känns ju som ny igen! 

Inför sommaren siktar jag nu på en Haglöfs klassiker nämligen den frontmatade uppföljaren till ShoSho, OXO. Modellen är OXO 6500Q, den finns i röd elelr svart och hör och häpna, jag har bestämt mig för att inte välja färg, utan ta det som de kommer! :) Blocket har en bra marknad för ryggor så det ska nog gå att hitta en i fint skick till riktigt bra pris!

Vi var en sväng på stan denna segesöndag, jag hittade sommarskor, (snacka i god tid!) såklart på Ecco, så det blir till att önska sig i framtiden! Ikväll har helgens syndartema efter glass, tapas och skumpa fortsatt, vi har lagat våfflor (med något lägre GI-värde mha dinkelmjöl), kalasgott med h"emma"gjord jordgubbssylt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela