Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Helg i Sthlm med möte, spel och mässor!

Publicerad 2010-03-14 19:14:36 i En vanlig dag,


Igår morse bar det av mot Sthlm igen, denna gången i scoutärende. Under lördagen hade vi möte med kommunikationsutskottet, trevligt och bra! Kul att träffa de nya kollegorna, det är en kometent grupp och arbetet ska nog gå riktigt bra!

Vi blev klara med mötet tidigt, jag åkte in till stan och kollade lite på Zara och åkte sen till Elin och David i Bergshamra. De har en jättefin och mysig lägenhet, området verkar toppen, kan verkligen tänka mig att söka lägenhet där om det blir Sthlm för oss. Elin har hittat en riktigt bra och händig karl, han serverade oss både middag och sen frukost! Vi snackade hela hela kvällen, och hann med att spela lite också. De gillar sällskapsspel lika mkt som vi! Har fått lite nya tips nu, de e kul! Och kvällens bästa var nog att vi slapp se Melodifestivalen och sedan kunde tillägna oss vinnarlåten via Spotify, snacka om att plocka ut russinen! (-men jag vet inte om ja tyckte låten var sådär rysligt bra...?)

I morse tackade jag för mig ock åkte till Älvsjö och Svenska mässan där det var tre mässor i en; båtmässa, flugfiskemässa och (resans mål) vildmarksmässa. Scouterna hade en monter och jag var där för att kunna hjälpa till men det behövdes inte eftersom det inte var enormt mkt folk idag. Strosade ändå runt där tre timmar, fyndade lite och fick riktigt bra semestertips! Båtdelen var väl sådär, stora hempelens båtar och alla såg lika dana ut! Tre hallar med uppradade båtar, hur kul kan de va?! Det intressanta inslaget var dock att få borda SSRS´s 12 meters båt som de räddar andra båtar med, den va stor!



Fina morgontrötta vänner. 


Båtar, båtar, båtar, hur kul kan det va...?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela