Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Sjuksköterskeutbildningens sista termin.

Publicerad 2010-01-25 22:25:06 i En vanlig dag,


Idag var det dags för utbildningens sista upprop och terminsstart. Det var inte kul att komma tillbaka till skolan, jag vill göra allt annat än plugga teori just nu... Till exempel så vill jag vara skidledig, skriva uppsats och ha sommar.

Nåväl vi har blivit fullproppade med info, jag ska va basgrupp nummer B och ha min 7 veckors praktik i FINSPÅNG, jag hatar Finspång, det är Östergötlands baksida och mörka fläck! Och så är det tre mil härifrån och bussen tar 1 timme! Fyyy! MEN jag är glad att vi har bil, lär ta den och kompensera min (som det ser ut nu) kassa placering. För övrigt har vi ett 5 timmars praktiskt prov, en 4 timmars nationell och teoretisk tenta, 2 seminarier och ett FETEseminarium (utöver 3 skriftliga examinationer, basgrupper och KUA).

Jag och Nina lagade kyckling i eftermiddags, sen var vi på datastugan på Komvux och spelade dataspel där man lärde sig skriva och spelade memory. Over´n out! 

Kommentarer

Postat av: Nelin

Publicerad 2010-01-26 17:00:07

HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Finspång. Förlåt. Jag lider med dig vännen... (Min mormor och morfar bor i Finspång, jag vet vad som väntar dig...)

Postat av: Emms

Publicerad 2010-01-26 20:58:19

Just det, men om ja träffar dem så kanske det blir bättre... :) (Alltid kul med kändisar, inte som är sjuka alltså- utan friska!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela