Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Fräscha dubbadäck!

Publicerad 2010-12-01 16:02:04 i En vanlig dag,

Det blev äntligen en underbart god natts sömn, under dubbla täcken och duktigt trött fanns alla förutsättningar såklart! Jag fortsätter leta jobb och bo på lediga stunder. Men har även idag konsulterat far och därefter shoppat nya dubbadäck till Glofen. Detta bestämde jag mig för igår när jag var på väg att köra på en bil eftersom det bara gled utan att stanna (och för att vi ska köra till Falun nästa fredag och sedan till SKåne i jul, och snön ska ju stanna läääänge). Nu har jag provraceat lite och greppet är fenomenalt i de nya Bridgestone däcken! (såklat passade jag på att fråga däckfirmagubben om han ansåg bytet nödvändigt han svarade "vänta ska jag se...datumet är...1994?!... oj du borde köra skattefritt detta är ju veterander! Ja, det är riktigt hög tid att byta, de håller ca 5 år...!") På hemvägen köpte jag lite tillbehör för att klara frosten, låsspray, snöborste, silikonstift till listerna och fönsteravfrostarspray. Det sistnämda behövs eftersom det blir frost på både ut- och insidan när det är under -10 grader! Hittade en kul sida på ämnet kallt väder: www.temperatur.nu där kan man se lång historik, jämföra datum och orter, sysselsättning för den som vill bli allmänbildad och har lite för mkt tid!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-12-01 21:25:10

Då är golfen väl utrustad nu. Hoppas nu du hittar ett jobb o att ni hittar boende snart! Ja vi ses till jul! Vi längtar kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela