Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

"SEND"

Publicerad 2010-04-05 23:37:51 i En vanlig dag,


Den härliga helgen har nått sin ände och den avslutades med en lång dag vid datorn. Ola var här ikväll och nu anser vi vår uppsats klar, jag postade den i ett mejl och har nu äntligen kunnat trycka på "send"! - Den är alltså postad och vi inväntar handedarens sista kommentarer för att slutligen kunna skicka till administratör så att våra opponenter kan sätta tänderna i den! TACK till våra korrläsare, fint jobb ni gjort, det är värdefullt med all input!

Skolan har nu 10 veckor kvar till examen, det känns lite otroligt och mycket roligt! Ska bli så kul att få börja jobba på riktigt, den 14 juni gäller det minsann! Men först är det 7 dagar kvar i Finspång, 2 veckor på KUA-placering, pedagogikinlämning den 19 april, nationell tenta den 23 april, praktisk examination den 7 maj,  seminarium den 24 maj, examensfest den 2 juni, avslutning den 10 juni och såklart en massa uppladdning och firande däremellan (bland annat av två födelsedagar)!

Dock verkar inte studierna ta slut i juni för jag har roat mig med att gallra hela studera.nu´s sortiment av kurser och funnit 41 intressanta att läsa i höst. Tyvärr begränsades jag till att söka 20 av dem, (inskränkt system som stoppar energiska studenter så!). Det finns så mycket spännande att läsa, de flesta kurserna jag valt handlar om pedagogik och ledarskap, några är om organisationutveckling, och så valde jag några wildcards, en med retorik och en om att kommunicera på spanska. Fantastiskt!

Kommentarer

Postat av: Elin Sigvardsson

Publicerad 2010-04-06 09:44:17

Nu blev jag lite osäker men pedagogiken ska väl vara inne 29e april och inte 19e? Eller?



Hursomhelst inte långt kvar nu tills ni är klara :)

Postat av: Emms

Publicerad 2010-04-06 10:50:24

Ja just det, tack Elin, det är så kolossalt rörigt med alla datum, well well, den lär va inne i tid iaf! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela