Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Tillbaka i mansionen.

Publicerad 2009-09-06 21:05:26 i Festligaplaner,


Vi har just landat in här hemma igen efter årets lääängsta tågresa, intercity is´nt the shit! Men jag fixade årets ROLIGASTE när vi hoppade på tåget i Hässleholm (mot Nässjö, Norrköping och Stockholm), ringde Pär och sa tydligt: "Nu är vi på tåget till KÖPENHAMN, vi är väl där om ca 1,5 timme, var ska vi ses? På Bryggeriet?... det blir bra, ses, puss haj!" Vid det laget, när jag la på hade 5 huvud av omkringsittande passagerare vänt sig om och två damer förklarade vänligt att detta är STOCKHOLMSTÅGET! Han som satt brevid muttrade "Åh detta är ju fel tåg då!" och en annan vänlig dam kom och upplyste att vi kunde byta tåg i Alvesta och prata med konduktören. Hmm, vilket brye tåget har, jag sa inte att vi var på väg till Köpenhamn sådär direkt, de visste ju inte vem jag snackade med, om jag kanske ville lura ngn, eller bara va lite tokig..?! De ville nog mest bara vara vänliga medmänniskor och hjälpa förvirrad skåning på väg upp i småländskahöglandets skogar! Sen fick jag låtsassova förbi Alvesta så att de inte skulle be mig byta tåg till annat, södergående. Se där, vilken resa va!?

Vi har ju varit i Skåne för att fåra bröllop, det va tokfint, en riktigt trevlig fest och ja, munter tillställning, alla va fina och de va kul till långt in på småtimmarna som sig bör! Bilder kanske publiceras såsmåningom, när vi packat upp väskan och hittat kameran. Nu ska jag snabbt slita mig till telefonmöte med min utskottsgrupp där vi ska samla förbundets tänk kring rekrytering!

Adios!


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-06 21:31:00

Oj så tokigt det kan bli =) Kram tack för en trevlig helg!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-07 22:07:09

Var tog ni vägen jag väntade på bryggeriet i

tre timmar,hör av er



pär

Postat av: Lilli de Pilli

Publicerad 2009-09-07 22:29:12

Hahaha! Nu förstår jag sammanhanget varför mor ringde och fråga om ankomsttiden till Gävle när jag klivit på tåget mot skåne från sthlm. Kul grej att hitta på när man ändå bara ska åka tråkigt tåg;)



puss å gonatt. L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela