Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Promenerande.

Publicerad 2009-09-20 23:51:16 i Expanding Reality,


Det är just promenerande vi tar oss fram här borta, vi har ju inga cyllar och promenerar allt som oftast, (när vi inte åker de supersnabba bussarna som bumpar och skumplar). Efter frukosten ville Linnéa ta det lugnt och jag göra något mer aktivt så jag gick en runda på ny upptäktsfärd, hittade en pub typ 100 m bort (lycka!) sedan hittade jag en idrottsanläggning, ett coop-aktikgt ställe (bra!), en scoutkår (cool!) och den puben vi va på härom kvällen. Det kanske inte låter så märkligt att hitta detta men det är det faktiskt när man förstår vilket sammanhang vi lever i, ty vi har trott att vi bodde i någon form av kommersens ödemark, (kanske det oexploaterade England...) eftersom allt vi sett inom en km radie varit röda små tegel-radhus i en oändlighet. Och som sagt så har vi ju bara fossingarna att ta till för transport inom närområdet! Vi är alltså glada att kunna införskaffa det nödvändigaste på nära håll, alltså öl och coca! Gick sen bort till centrum av vår stad, det va riktigt varmt hela dagen svalkade med glass & oreos! När jag kom hem var lägenheten städad, tack roomie!  

Ikväll har jag snackat med Fredde som nu bokat biljetter och kommer om tre veckor, han stannar sen en hel vecka, gött! Ska bli kul att ses men han verkar ha det bra för han va i Linköping på fest fram till morgonen och hänger med Eric & Mackan mest hela tiden. :)

Over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela