Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Emms EGNA dator.

Publicerad 2009-09-23 21:06:32 i Expanding Reality,


Idag är det den 23/9 och med det dagen får scouternas event 100 % scout. Med andledning av det omnämdes scouterna bland SvD´s ledare vilket känns som en riktig höjdare! http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=15685Dagen innebär att alla scouter i Sverige bär något scoutplagg i sin vardag, alltså på jobbet eller i skolan, om man vill. Det resulterar i att vi syns på nya arenor, bland nya människor och att vi stolt visar upp scoutrörelsen. Härifrån Hertfordshire bidrog jag med min del genom att ha scouttröjan på mig när jag tog dagens promenad bort till Hatfield. Har även hittat ett Girl Guide of UK-kontor men det va stängt, får titta in där en annan dag, hade varit kul att träffa ngn scout här i ursprungslandet!

En annan brutalt bra grej idag är att jag fått min datasladd i posten, alltså kan jag åter få ström i the black perl, den har varit rätt tyst under veckan som gått eftersom jag snabbt packade ner datorn men inte sladden när jag begav mig mot Skavsta i tisdags! Jag har ju kunnat surfa en del ändå eftersom Linnéa varit så gudarssnäll och lånat ut sin dator som haft både ström och internet. TAck tack tack, det har ju varit värt så mycket!!! Men nu har även jag båda delar så nu blir det full fart! 

Nästa bra grej idag var att Fredrik hade postöppning via msn-video där han öppnade vad jag fått på hemmafronten på sistone. Jag fick ett SVART SJ-priokort! Det är inte klokt, det betyder att jag handlat tokmycket resor hos SJ det senaste året, och nu får jag då alltid internet och tillgång till loungerna i Sthlm & Gbg, gissa vem som ska dit och glajja! Wihoo, tänka sig vad mycket resande!, och jag som blir åksjuk av att se ett X2000-tåg! 

Dagens sista bra grej var den goda middagen som var varma mackor som nästan blev ngn pizza-version, gytt. Och nu ska vi bänka oss vid Idol som vi hädanefter följer!

Over´n out!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela