Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Childrens A/E

Publicerad 2009-09-28 23:05:54 i Expanding Reality,


Idag har praktiken äntligen börjat, rätt rafflande också med ett pass på 12 h, det är så man jobbar här borta, rätt ok för man behöver bara göra 3 pass i veckan! Det var spännande och kul, så himla mycket olikheter, känns helt tokigt att så mkt kan skilja fast man bor så nära. Det verkar vara ett bra ställe jag kommit till även om handledaren va räått sträng, då va ja inte så kaxig längre... Men men det är så man jobbar här borta, man är drillas från starten på ett helt nnat sätt, här är inget utrymme för smekmånader. Har dock hunnit med att se mycket idag, tejpat tummar, gipsat, lagt om brännskador, gjort lite vanliga kontoller och gett ungefär alla barn flytande alvedon, urk, de tar 20 ml utan att fryna, de e rätt modigt!

Det blir mer bloggande imorron, nu är det sovdags för jag ska upp imorron till bussen kl 7, Linnéa ska väcka mig eftersom min lur är borta (är lite bekymrad men den verkar vara avstängd för Fredde har hjälpt mig att ringa hela dagen) ska fortsätta detektivarbetet efter den imorron, fortsättning följer men det är ingen större ide att ringa mig!

Over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela