Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

24 av 300 h

Publicerad 2009-09-30 00:23:51 i Expanding Reality,


Två tredjedelar av veckans jobbepass är klara, gorr med redia långkörare! Det är kollosalt mycket grejer som skiljer i allt som händer inne på sjukan. Ex. rullstolarna är verkligen stolar på hjul, doktoterna tar alla blodprov och de gör det i sina privata, vanliga kläder! Alla läkemedel signeras av två syrror och medicinskåpet innehåller ungefär bara antibiotika och antiemetika och det finns dessutom bara en nyckel för att nå dem! Som student får jag aggera springkalle flera gånger, hämta grejer på såväl apoteket som andra avdelningar, kopiera, städa, underhålla ungar m.m.  Många har undrat över mina vita kläder (som vi har med oss hemifrån eftersom sjukhuset här inte lånar ut), någon undrade om jag tillhörde gipsrummet och någon frågade om de va någon ny proffession. Just hierarkin är viktig i allt arbete, de ser skillnad på varandra på klädfärgerna som verkar kunna kodas i det oändliga med olika nyanser av blått beroende på utbildning och ålder. 

Det är först nu språket prövas på allvar, jag hajjar det mesta men har svårare att göra mig förstådd. Det uppenbara är sedan att någon ber om ngt och jag står kvar undrande över vad det nu va jag skulle ta med och gå med vart, det är ungefär så att halva infon går fram! En del patienter kollar lustigt på mig, antingen föräldrarna som undrar va de e för nån skum människa som först nästan inte säger något alls och sedan säger nåt märkligt ordval på märklig dialekt. De små barnen fattar nog nada och de större skrattar mest åt lustigheterna!

Ungefär så ligger läget till hos oss här borta just nu, vi har det bra och kul. På bussen hem kan man minst säga att vi snackar mycket, det går i ett från vi hoppar på tills vi stiger av en timme senare, det kan man kanske fatta när vi bara lyssnat på engelsmän hela dagen! Nu blir det ledigt två dagar vilka ska ägnas åt intensivt pluggande eftersom vi har inlämning att fixa och sen ska vi ju hem och göra tentan, huu! Har förresten inte hittat min lur idag heller, bara ringt Arriva buses ungefär 27 gånger utan resultat, fortsätter imorron och annars firrar jag väl en ny lur på ngt sätt. Fredde är en kanonbra support, han är verkligen en pärla som lovat att hjälpa mig allt han kan! Förresten saknar jag honom massor också!

Tack för nu och goodnight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela