Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Skoleplugg och scoutande

Publicerad 2009-10-22 23:22:56 i Expanding Reality,


När jag ringde Fredde ikväll och sa att jag skulle till scouterna här borta blev han inte förvånad. Han konstaterade snarare lugnt att "ja du åker ju på ett utbyte med skolan för att hålla på med ssk utbildningen men nog klarar du att blanda in scouting i det ändå!" sant, jag kontaktade dem på något sätt, fick träff och har varit och besökt dem nu ikväll! Må säga att det va ordning och reda, de stod i givakt och manöver, hade prydlig skjorta men var sedan helvilda när de väl fick. Kul att se hur det fungerar utomlands har visserligen även sett scouterna i Thailand, Schweiz och Grekland också... Nu ska jag turbosova nöjd efter en effektiv dags pluggande, det kanske kan börja kännas lovande inför tentan snart!? Imorgon är det tidig uppstigning och avmarsch mot Lister hospital för en dag på Barley!



Bilden är från vår lunchrast i Cambridge i lördags, gott med en pint före maten!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-10-23 06:30:19

Hej! Vad kul du verkar ha det i England, hade inte en aning om att du pluggade till ssk. När är du färdig? Jag gör min sista termin nu, är klar i januari. Kul att du fått scoutkompisar där också.... Hoppas du får en fortsatt bra resa. Måste erkänna att jag faktiskt är lite avundsjuk. Kram Ida från Glimåkra (om du inte kommer ihåg mig :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela