Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Registrerad at UH.

Publicerad 2009-10-05 21:50:00 i Expanding Reality,


Efter en process med 8 olika stationer av pappersexercis, fylleriformulär och köande är vi nu registrerade studenter vid University of Hertfordshire, http://www.herts.ac.uk . Det var en lite godtycklig variant vi genomgick eftersom vi skippade några stationer och nu står inskrivna som förstaårs studenter vid derad sjuksköterskeprogram med inriktning på vuxna! Men the swedish girls, the blonde and the brunett, är nöjda över att ha fått varsitt ID-kort att ha om halsen som alla andra tokar här i stan!

När vi lunchat på skolans Starbucks tog vi bussen till Tesco, favvoaffären och handlade mat, nödvändigheter samt madrass och täcke till våra tilltänka gäster! Wihoo, snart kommer de, det ska bli riktigt kul!

Mindre kul var det att konstatera att min lur är totalt väck och t.o.m Arriva buses personal sa till mig att den inte lär dyka upp längre... Den är polisanmäld, spärrad och alla försäkringspapper är ifyllda, nu ska det hele skickad hem till min administratör i Sverige, Fredrik som tar vid med resen av processen. Jag fortsätter leta efter en ny lur här borta. Bäst att hitta ngt riktigt billigt och bra nu!

Gonatt, det är dags att sova, imorron blir det långpass på sjukan, 8-20! Over´n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela