Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Plus minus noll.

Publicerad 2009-10-01 20:19:28 i Expanding Reality,


Ännu en ledig dag har gått, även idag har tiden gått fort även om vi lyckades kravla ur bingen klockan 9 i morse! Igår provade vi puben rätt över gatan, riktigt mysig, det verkar lovande med ett bra avstånd. Vi gillar att en pint-öl inte kostar många pund!

Efter en skrivande förmiddag var jag tvungen att bege mig till The Galleria och köpa jobbeskor eftersom det inte är OK att ha varken Teva-sandaler, Birkenstock eller några andra skor som inte är täkta när man jobbar (som ALLA i Sverige har...). Deras motivering är att man kan spilla grejer på sina strumpor eller skada fötterna. De argumenten håller kass eftersom de inte kräver stålhätta som skulle vara det som skyddar bäst... Dessutom byter jag strumpor när jag byter om till civila kläder medan invånarna här hoppar rätt in i sin bil och kör hem i jobbekläderna, urk! Jag tycker bara att det är tokvarmt att ha hela skor under ett långt arbetspass inomhus, och de verkar inte ha med fotåkommor såsom svamp och nageltrång i sina riskberäkningar för bra arbetskläder! Hmm, sån är denna kulturen!

Nu har jag iallafall köpt jympadojjor och en snygg rosa hood i Nikeaffären och fyndat på Body Shop! Ska plugga lite mer sen blir det Idolrace! Imorron jobb och sen en ny pub på lördag, sån är planen för nu! Handlade förresten också ett nytt UK-mobilnummer idag: +44 7879 347252, där nås jag tills vidare, svenska numret är totalt väck, ska spärra det sen och kolla försäkringar å allt va man ska fixa. Mor har du några tips? Så nu tackar jag kloka Linnéa som tog med en extra lur (är det ödet?!) och hennes far som lånade ut den! Tack tack, jag är glad att ha väckarklocka igen. :)

Over´n out.

Kommentarer

Postat av: Mor

Publicerad 2009-10-01 20:35:04

Hej svejs! Trevlig underhållning att läsa bloggen, synd att du gjort en "Linnea" med luren, men sånt kan hända! Tyvärr har jag inget bra tips hur du skall gå vidare. Vilken spännande erfarenhet ni gör där borta! STORA KRAMEN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela