Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Nursing stuff.

Publicerad 2009-10-23 23:22:39 i Expanding Reality,



Har haft en kalasbra dag, praktiken var kul, det kändes verkligt och viktigt att vara där idag. Jag som sagt att jag aldrig ska jobba med gamla kan faktiskt slås av en känsla att jobbet jag gör för dem känns bra och värdefullt. De tackar artigt, frågar vänligt och på något sätt vet jag att de nog fått en åtminstone lite ljusare syn på tillvaron just där och då man hjälpt dem med något. En annan femma som jag inte gillar lika mycket är att vi studenter jobbar som deras motsvarande undersköterskor, utan något betalt och de tar inte in några vikarier trots att två var sjuka idag, de resonerade att de ju hade fyra hjälpsamma studenter på avdelningen. Jaja, jag har ett bra utbyte, jag lär en hel del nya engelska fraser varje dag och får en unik inblick i hur det funkar här.

En sak jag och Linnéa konstaterar fång på gång är att vi INTE vill bli sjuka här borta... Och vi vill ABSOLUT arbeta i Sverige i framtiden. Det är skönt att komma med sådana insikter ibland. Det är så sant att man inte saknar grisen sålänge kossan är i stallet, eller hur det nu va. Kvack, bä, bu.  

Over´n out, good  night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela