Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Har ni fisk och korv i Sverige?

Publicerad 2009-10-21 22:58:30 i Expanding Reality,


Vilken lång dag det blev idag, 12 timmar på nya avdelningen skojjar man inte bort! Fötterna smärtar, det blev mycket stå och gå. Jobbet handlar om gamla, de flesta är förvirrade eller har någon demenssjukdom, kriteriet för att tas in är att man har en medicinsk sjukdom och är över 77 år... Där kan man utläsa en del av vårdtyngden på avdelningen. Dock har dagen varit givande, har sett nyttiga saker och fått öva engelskan.

Har fått frågor om jag var från Holland idag, och när jag sagt att jag var från Sverige har de trott att jag va från Schweiz och så frågar de vidare om hur the Swizz people are... ja, inte en aning!? När det kom Tobleronereklam på tv:n pekade de och sa kolla, från ditt land! Haha! En annan frågade om vi hade fisk i Sverige, jag sa ja och hon frågade vidare om vi hade korv. Undrar vad de har för bild av oss nordbor egentligen!? Ytterligare en undrade om det var som Island hos oss? Och en annan var så bedårad över all snö i Sverige. OCH allt detta sa personalen och inte de förvirrade patienterna! :)

Från det ena till det andra, fick svar på mina inckickade papper till försäkringsbolaget idag. TACK Moderna försäkringar för INGET. Luren jag blev av med var värd 1300 enligt dem, självrisken var 1500, den ekvasionen går ju inte ihop och jag hade blivit fattig om jag betalde självrisk! Undrar varför man troget betalar in sina premier år efter år!?

Bilden är från aftonbladet.se




Kommentarer

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-10-22 08:30:12

Aj då, vad var det för mobil? Jag eldade upp min W995 och hoppas på en ny, men det ser ju inte så ljust ut då ju...



Mors Bror Magnus

Postat av: Mamsen

Publicerad 2009-10-22 20:45:34

Det är lugnare att leva mobilfritt verkar det som!

Det är så kul Emma att läsa om dina upplevelser i Englandet!

Puss & Gull

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela