Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Past times.

Publicerad 2009-11-18 18:15:38 i Expanding Reality,


Ledig dag! Härligt, har fixat lite med c-uppsats sedan promenerade vi till The Galleria, lunchade på Subway och jag shoppade en del. (Typ som vanligt alltså)

Det är klart att man ibland tänker till baka på förr i tiden spreciellt när man ser klippet nedan... Och jag kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var i slutet av Björne-introt när han sticker ut huvudet genom dörren, (blundade alltid!). Vi hade en brun/vit/vinröd-randig hörnsoffa i tyg, där satt jag och syster bänkade varje vardagkväll kl 18.00 efter kvällsmaten som oftast var mackor (helst fars rester från jobbelådan-det var jackpoten!) eller ibland pankakor. Innan dess hade pappa hämtat oss med den blå jobbebilen hos dagmamman klockan 16 och sen kom mamma hem kl 17.  Det är inte utan att jag ibland saknar lurvmattan under bordet, vårt stora köksbord, vårt blåa hus och den vita väggfasta telefonen.. :) Det var tider det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela