Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Tager ställning, bitte!

Publicerad 2009-05-08 15:40:46 i En vanlig dag,



Älskade Du, livet är kort, världen är stor och herrens vägar äro outgrundliga! 

Detta inlägget är ett statement, ett ställningstagande för mänskligheten, för de jag älskar och för mig själv.
Det finns många sätt att vara medmänniska, ingen kan ju göra allt men alla kan göra någonting, läs här; 

"Antalet donatorer i Sverige räcker inte för att fylla behovet av organ till alla de patienter som väntar på en transplantation. Genom transplantation kan sjuka organ och vävnader ersättas av friska från en annan människa. Numera går det att transplantera organ som njure, lever, hjärta, lunga och bukspottkörtel. Det går även att transplantera vävnader som hud, hornhinna, hjärtklaff och benvävnad. En förutsättning för transplantation är att det finns människor som vill donera sina organ och vävnader efter sin död."

Mer info: http://www.donationsradet.se
Gör din vilja känd: https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx


Tag ställning du också, för mänskligheten, för de du älskar och för dig själv... Tillsammans kan vi rädda liv!

Kommentarer

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-05-08 21:14:29

Tjo Emms & Freddan!

Jag var nog en av de första i Sverige att donera mina organ, det gjorde jag redan i början på 90-talet! Alla mina organ står till förfogande för någon annans överlvnad, jag är till och med villig att ge bort något innan jag är en demon!



Ha det bra och festa i frid!



Mange B, mobror, farbror och pappa

Postat av: Systeryster

Publicerad 2009-05-09 12:56:58

Jag har sedan två år tillbaka ett ifyllt "jag har tagit ställning"-donationskort i plånkan. Men behöver jag registrera det någon mer stans?

Postat av: Emms

Publicerad 2009-05-10 13:25:56

Härligt Bauers! Det räcker med kortet, men bli inte av med det!

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-05-10 13:38:24

Vi rockar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela