Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Projekt vårlök.

Publicerad 2009-05-04 22:52:02 i En vanlig dag,


Någon som kommer ihåg projekt vårlök? Det är väl 1½ månad sen jag omnämde att jag köpt fröer och lökar att plantera- sagt och gjort. Det mesta har växt och frodats i värmen innan för fönstret och idag är blåklint, rinblomma och luktärt omplanterat till större krukor! Den där liljan lyser med sin frånvaro, hoppas fortfarande att den ligger och gottar sig i jorden ett tag till... Eller så kommer den väl inte alls- se där, 12 kronor i sjön... Nina hjälpte mig så fint och fick med sig två krukor med hemodlade inflyttningsblommor! Var har även promenerat i solen, fikat på Trappan och lagat köttebullar idag.

Rubens tävling rullar vidare allt djupare in i planeringsfasen, efter några samtal ikväll har vi ordnat några funktionärer och förhoppnignsvis är lokalen bokad inom det närmsta!

Är sickotrött efter en heldag med föreläsningar om kvinnornas reproduktiva hälsa så nu blir det bums i bingen! Tack och gonatt!



Ps. Jag är snart på Twitter osså (EmmaBauer), de gäller att va med i svängarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela