Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Att lösa Rubens kub:

Publicerad 2009-06-03 23:38:40 i En ovanlig dag,


Det är väl få som någonsin trott att jag överhuvutaget skulle lösa Rubiks kub, men så idag tillkänngav jag det hele, jo jag har lört mig under helgen och kan numera lösa den. Snabbast hittintills är 2,49 min.
Gör bara såhär enligt Emms kublösarguide:

1. ta vita mittpricken
2. sätt rätt kantbitarna till ett vitt kors
3. sätt ner hörnen
4. bygg mittenlagret
5. gör FRU-RUF till det är ett gult kors
6. gör 112 till gula lagret är löst
7. sätt en ev helfärgad sida bak
8. gör stolpen till allt är löst enl 2x2
9. gör elefanten
10. kolla på den och sätt rätt det sista


Lätt va!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela