Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Marknad och sill i Degeberga.

Publicerad 2009-07-11 16:45:45 i Festligaplaner,


Det var ju tänkt att jag skulle föräras med ännu en lång jobbehelg, men vilken tur jag hade som fick bli flexledig eftersom det var lugnt på avdelningen!
Med nya planer hann jag inte mer än hem från jobbet i gårkväll då jag vände till bussen igen och kunde glida ner till Åhus och ta en afterworköl (eller tre) på HB.

E
ftersom de skånska marknadsknallarna kuskar runt för fullt beslöt vi att cruisea en runda till Degeberga och spankulera litt. Det va mysigt och perfekt väderlek. Vi (jag) handlade bara lite kryddor men kunde ändå spendera pengarna på sillamacka (guuud så gott!), lotter, munk och parkering. Fredde gillade bara sillen liiite, han åt nästan upp men somnade sen i bilen hem och sover fortfarande, han hävdar att han inte tåler sill så bra... Årets marknadsprylar lär vara gummitollor och hemgjorda smycken... På tisdag är det tid igen men då blir det ingen hamn... (Kivik!)

Nu ska jag klä upp mig lite och åka till stan för att fira Ida 25 år med mat och festliga drycker!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-11 21:27:10

Fira på ni =) Hoppas ni har en trevlig kväll och att Fredde låter bli sillen :P Själv låter jag bli vinet, jag är flexledig med beredskap. Najst! Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela