Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Hugo & jag

Publicerad 2009-07-10 11:50:29 i En vanlig dag,


I vår trädgård bor det tre ekorrar, de är alltså våra husekorrar. Hugo är rätt fin och brun, Black Back är svart över ryggen och svansen, Sigge äcklig är mörkbrun med skruttig svans som spretar. I morse när jag frukostrade på altanen kom Hugo, han brukar dyka upp just när det är matdags. Jag satt med datorn i knät och hade ställt undan brickan med en mackeskalk, Hugo var hungrig och traskade kavat fram och tog mackan och hoppade upp på staketet och satte sig för att avnjuta randig kaviar på farmors hembakta bröd! Det var en festlig syn!

För övrigt har vi hunnit med rätt mycket öl på sistone, HB i onsdags när Lillan va här igen och sedan släktgrillemiddag på Blåherremölla igår. Vi va hemma rätt tidigt och jag som har busskort att nyttja passade på att ta en sväng till stan och välta några öl med Packe & co! Vilken miss att hemresan ännu en gång gick inom tre timmar från att jag stämplat inresan och med det inte fick ny stämpling på hemresan, hur ska jag någonsin få gång på de 50!?


Om en stund ska ja å Fredde luncha sen beger jag mig till jobb. Först måste jag plocka ur färgen från håret så är det nytt och "solblont" igen. Over ´n out!




Kommentarer

Postat av: Glasögonormen

Publicerad 2009-07-10 19:31:40

Det är inte så viktigt med klippen..det viktigaste är att man har möjligheten att resa vart man vill utan att göra ett klipp....KRAM

Postat av: Carina

Publicerad 2009-07-10 22:14:18

Färgen i håret var ursnygg....Jag hann se det fast visiten var blixt snabb. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela