Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Skolstartat.

Publicerad 2009-08-31 21:48:07 i En vanlig dag,


Nu är det full fart igen, skolan har dragit igång och hushållet har fått tillbaka rutinerna. Skolan känns helt ok eftersom det vi gör nu fram till avresa är helt FRIVILLIGT och vi har med det inga obligatoriska grejer, snacka glajjigt! Men det är ju rätt förståndigt att hänga med på så mycket som möjligt eftersom vi ska skriva tenta såsmåningom...

Nina och jag har haft bullbak idag, det blev gott och lite annorlunda, vi körde fyllning med kakao, kanel och socker, dejligt! Klurar på bästa receptet, nästa gång ska nog allt blandas innan det kletas ut... Vi hann också med att tvätta mellan varven, det hade hunnit bli en del, skönt att de e  undan nu. För en stund sen kollade jag på klockan när ja satt här och skrev: utbrast TVÄTTEN! Vi stod båda som i givakt och rusade snabbt ner, klockan va 21.10, porten till tvättstugan låser kl 21.00. Vilken osis! Vi sansade och och placerade oss ugglande framför porten i väntan på bättre tider och väntan skulle inte bli lång för det kom strax en kille som skulle in. Tack för det PG!

Dags att fixa min fodran till DUKAs konkursförvaltare, jag vill ju ha mina pluring tillbaka för presentkortet! Good night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela