Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Stockholms slott

Publicerad 2009-04-27 23:08:05 i Scouterna.,


                                                                                            
                                                                                                                                   

Har tillbringat den lediga dagen i Sthlm, framförallt på det konglige slottet. Konung Gustav den V:s 90 års fond hade alltså idag, allt enligt nya stadgan, årsmöte som var förlagt till Livrustkammaren. Som utsedd huvudman bör man med det närvara och inta den goda måltiden i de äldre herrarnas och de få damernas sällskap. Dagen till ära bar jag dräkt med kjol och kavaj, (när jag i morse provade utstyrseln och frågade rådgivaren Fredde om jag såg "dräktig" ut insåg jag efter en kort stund vad jag sagt...) det var optympligt att dra in magen hela dagen men så är det att vistas i salongerna. Nu har jag slängt alla kläder och bytt till pyjamasen!

Nåväl fonden är bra och delar ut generösa bidrag till många projekt som genererar gott. Till exempel fick vi före middagen del av ett projekt som fonden finansierat, det gick ut på ett 20 minuters klassiskt stycke av Mozart eller Beethoven, (vem kommer jag inte ihåg nu) som framfödes av två unga förmågor, de lär ha övat mycket... Sådana förevisningar får man liksom på köpet. :)

Avslutas härmed med ett varmt tack till Hans Majestät Konungen för förtroendeuppdraget som Svenska scoutförbundets huvudman i en av kungafonderna!





Kommentarer

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-04-28 06:45:41

Du får vara med om det mesta Emms! Dräktig? Det var en klurig fråga för Fredde att svara på :-D!



Ha det bra däruppe



M M B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela