Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Rent hus och ren tvätt och kanske en dator?

Publicerad 2009-04-28 21:55:59 i En vanlig dag,



Tokigt präktigt! Freddes proposition angående storstäd av mansionen gick igenom med knapp majoritet idag, jag var moståndare in i det sista och myglade med datagöra... Nu är det alltså klart och det känns såklart skönt, nu vet man att det dröjer till nästa storstädryck!  Tvätten blev också fixad i ett svep, de e praktiskt med tvättiderna på Bråbo, det är glest mellan dem så de e bara å göra, inte skjuta upp till morgondagen vad man kan göra idag.



Ugnen fick sig en omgång... rätt välbehövligt efter 1,5 år!


Nu vill jag köpa en dator som är BÄRBAR och inte som denna 15"´s laptop, ty den är IKKE medförbar för en cyklande student. Däremot är tillverkarna tradiga för de små har inte Vista, verkar som de inte klarar det... Så typiskt, jag har ju haft det i två år nu och kan inte gå tillbaka nu när jag äntligen lärt mig hitta runt. - Det skulle innebära att Fredde blev vansinnig eftersom det är han som sitter vid skrivbordet snett bakom och får vara den ständiga datorsupporten vid såväl stora som små haverier som orsakats av datorns rättsmättige ägare... Önskar mig nog en HP Vivienne, den är röd och vacker med blommor på!

Har tänk högt på en MAC några gånger men då lyfter han från stolen och utbrister: Fattar du inte att det är jag som måste lära dig hantera det? Och det orkar jag inte! Hmm, man kanske föranleds att undra men han har sagt att han älskar mig, och har deklarerat att det gäller tills jag hör något annat, och det har jag inte gjort ännu....!  :)





 

Kommentarer

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-04-29 06:30:44

Ni är för härliga! Men köp för guds skull och Freddes inte en MAC...



M M B

Postat av: Marie

Publicerad 2009-04-29 14:38:58

Vilken härlig ugn!! Antar att den skiner nu! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela