Emms.

Festliga planer- det är just vad det är och här bloggas det från livet i storstan och Sveriges minsta kommun; Sundbyberg!

Nöjd deklarant.

Publicerad 2009-04-29 22:32:00 i En vanlig dag,


Morgonens runda kring strömmen blev en löparrunda, hoppas lyckas upprepa bedriften imorron. Vidare blev det till att plugga, kändes ovant att riva av ett kapitel i Människans fysiologi...

Läspauserna ägnades åt min tillkommande Rubikstävling som jag är i full färd att planera! Den kommer att hete Kristianstad Open och är alltså internationell och går av stapeln den 15-16/8! Det är ett riktigt spexigt arrangemang så nu hoppas jag att alla som kan lösa en kub anmäler sig till den låga startavgiften om 20 kronor! Förhoppningsvis får vi följe av svenska (och kanske danska eliten) inklusive Fredde och Amanda som nu premiärtävlat! Det är bara att börja öva upp fingerfärdigheten och vad det nu är som behövs. Jag kan ju inte lösa en endaste kub utan är den eviga "caddyn".

F
ick iväg deklarationen ikväll, härligt att ännu en myndighet börjar avveckla allt papperstrassel, men det är ju lite nostalgiskt med bilköerna in på Björkhem till skatteverkets brevlådor kvällen innan... Jag är nöjd med avdragen för tillfälliga sommarjobbet, det genererar ett litet plus för en arm student. Sålda aktier och fonder var värst att få ording på, men de lär ringa vid oklarheter... Stressen inför de kommande nyköpen är dock påtaglig nu när börserna vänder uppåt, var ska jag satsa???




Kommentarer

Postat av: Mange B

Publicerad 2009-04-30 07:19:29

Morrning! Hur många dagar skall tävlingen pågå? Jag ställer upp om jag vet att jag har minst 1 dag på mig per kub, men deå skall det vara en sån 2x2x2...



Satsa på Fredrik eller Ryssland...



Mange B - Mobror, Farbror och vilsen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emms.

Festliga planer- det är just vad det är, hela livet är ju späckat av dem!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela